Anglický buldok diskuze

Zde probíhá veřejná diskuse, kde se můžete ptát ostatních lidí na cokoliv, co se týká anglických buldoků, odpovídat jim nebo se prostě jen dělit o vlastní zážitky a zkušenosti s anglickými buldoky. Diskuze o anglických buldocích je tu jen pro vás, tak využijte možnost a diskutujte o tomto báječném buldočím plemeni.

Pro nový příspěvek musíte zajet až úplně dolů...pod všechny příspěvky a tam naleznete tabulku, kam napíšete svůj příspěvek. A nebo můžete jen odpovědět na příspěvek jiného návštěvníka.

Veřejná diskuze na téma anglický buldok

Re: úraz

Datum: 16.05.2014 | Vložil: Ladislava

Pokud se chová normálně, návštěva u veta není nutná.

kousání

Datum: 15.05.2014 | Vložil: Petra

Dobrý den. Mám takový menší problém se svým Oliverem, máme ho doma teprve pátý den a hrozně kouše, už jsem zkoušela snad všechno, tzn. že ho štípnu, nebo zatahám lehce za kůži, ale všechno bere jako hru a víc a víc ho to dráždí. Nevíte, jak ho to nejlépe odnaučit? Děkuji moc :-)

Re: kousání

Datum: 15.05.2014 | Vložil: Ladislava

Pátý den...tzn. že je to štěňátko a to je naprosto normální...to bude ještě dlouho kousat a určitě se mu i podaří něco rozkousat, zničit a bude to taková malá likvidační četa. Samozřejmě se ho snažte usměrňovat, ale štípání určitě vnímá jako hru. Spíše bych volila povel fuj, nebo nesmíš a přestala si s ním na chvilku hrát...pokud tedy kousání přehání. Kousání ke štěňátku patří...je to jeho způsob hry a vy ho musíte naučit únosnou míru kousání, aby nedělal odběr krve :-)

Re: Re: kousání

Datum: 15.05.2014 | Vložil: Petra

Já bych byla snad radši kdyby rozkousal nábytek nebo boty, než aby kousal mě, protože už je to někdy vážně do krve :-D

Re: Re: Re: kousání

Datum: 15.05.2014 | Vložil: Jarka

Vzpomínám si na ty začátky s naši Xandrou, kousala mi nohy a ja chodila asi 3 měsíce doma pouze v kozačkách, naštěstí byl přelom podzimu a zimy. Používala jsem varovně zvednutý prst a "nesmíš" a taky "fuj hnus", stejně si ale dovolovala dal a ohromně jí to bavilo. Ale asi to nějaký efekt mělo, dnes /v srpnu bude 3letá/, na oba povely poslechne. Jo a z nábytku zničila jen nohy u masivního stolu. Pravda ale je, ze když ma radost například v lese, tak mi po těch nohách jde pořád a taky do mě schválně při rozběhu narazí zezadu takže mám co dělat udržet rovnováhu. No miláček prostě.

Výstava Nižbor 5/2014

Datum: 11.05.2014 | Vložil: Ladislava

Dorotka a Ewelína jsou úspěšně uchovněný :-) Obě holky s oceněním "výborná" a i bonitace proběhla v pořádku. Jsem ráda že to máme za sebou a večer jsem byla unavená více než fenky. Na blog dám nějakou tu fotku a pár rad pro kulhavé jedince :-) :-)

Re: Výstava Nižbor 5/2014

Datum: 12.05.2014 | Vložil: Hanka

Velká gratulace :o)) O kulhání radši nemluvím...viz Guliver :o))

Re: Re: Výstava Nižbor 5/2014

Datum: 12.05.2014 | Vložil: Ivana

Taky velká gratulace a obdiv všem (psům i jejich páníčkům), kteří se výstavy zúčastnili, bez ohledu na to jak dopadli.

Výstava

Datum: 08.05.2014 | Vložil: Ladislava

Ráda bych pozvala všechny příznivce AB na klubovou výstavu v sobotu 10.5. od 10 h. Restaurace Keltovna, Nižbor u Berouna.

MVP Praha

Datum: 04.05.2014 | Vložil: olga

Zdravíme a sdílíme naši obrovskou radost :-) MVP Praha 4.5.14 - Yveta z Agátové cesty, výborná 1, CAC, CACIB :-)

Re: MVP Praha

Datum: 04.05.2014 | Vložil: Ladislava

Tak to moc gratuluji!!!! Je prostě po mamince :-)

První výstava

Datum: 27.04.2014 | Vložil: Rosťa

Bohužel pro výrazné kulhání jsme odstoupili,ale pan rozhodčí ji prohlídl a podle něj vypadá moc dobře a máme to zkusit příště znovu.Bára ( Daizy) už jednou kulhala a teď začala znovu ,raději ji necháme prohlídnout u veta.Díky že jste přijeli držet palce :-)

Re: První výstava

Datum: 27.04.2014 | Vložil: Markéta S.

Moc zdravíme pana Rosťu s manželkou a Báru! Na výstavě se chovala naprosto vzorně, uměla krásně chodit před panem rozhodčím, velká škoda, že kulhala a museli jste odstoupit. Nicméně velká zkušenost pro příští výstavu, které se zúčastníme také, ale příště přijedeme i se psem. Panu Rosťovi děkuji, že zde napsal o výstavě, jinak bychom o ničem nevěděli, máme velký zážitek a také před sebou mnoho práce! Náš pes se sice taky krásný, ale s poslušností je to velmi bídné! Těšíme se na další setkání!

Re: První výstava

Datum: 01.05.2014 | Vložil: Rosťa

Bára má rengen za sebou a na pravém lokti byl nalezen výrůstek, který při větším zatížení dělá neplechu. Čeká nás tedy operace. Byla mi doporučena klinika Animal v Praze. Máte s ní někdo zkušenost?

Re: Re: První výstava

Datum: 03.05.2014 | Vložil: Ladislava

Bohužel...nebo bohudík zkušenosti nemám. Jen bych určitě s operací nepospíchala. Zavolejte mi.

Re: Re: První výstava

Datum: 04.05.2014 | Vložil: Ivana

Ano, náš Hugo tam byl na operaci lokte v prosinci a nohu má úplně v pořádku. Pan doktor Hnízdo je jeden z nejlepších ortopedů. A jestli má Bára problém již delší dobu, tak bych to řešila co nejdřív. Zákrok je za den hotový a uleví se všem, to mi věřte.

Narozeniny vrh E

Datum: 22.04.2014 | Vložil: Zuzka Čejková

Přeji všem našim sourozencům z vrhu E krásné dnešní narozeniny. Hodně zdravíčka a lásky. Dodatečně taky přejeme všem z vrhu D :-). Zuzka a Ernesto

Třetí víčko

Datum: 19.04.2014 | Vložil: Rosťa

Dnes nám vyhřezl slzný kanálek.Trochu jsem to prolistoval na netu a moc rozumnej z toho nejsem.Někdo doporučuje vystřihnout.Jinný zase přišít,jinak že by mohla nastat situace suchého oka.Jaké jsou prosím vaše zkušenosti?Je to velký handicap na výstavě?

Re: Třetí víčko

Datum: 23.04.2014 | Vložil: Ladislava

Já doporučuji vystřihnout. Příšívání se ne vždy zdaří a nastává recidiva. Na výstavě se nic nepozná...prakticky nic nepoznám na oku už po příjezdu od veterináře. Co se týká suchého oka...mám a měla jsem zde jedince s vystřihnutým víčkem a nikdy problém s okem neměli a na druhou stranu jedince, kteří slzné žlázy měly a přesto s očima neustále problémy. Tak to moc neřeším. To jsou mé zkušenosti.

Re: Re: Třetí víčko

Datum: 27.04.2014 | Vložil: Rosťa

Vyhřezlé víčko se druhý den naštěstí samo stáhlo.

Narozeniny

Datum: 16.04.2014 | Vložil: Markéta S.

Zítra je velký den! Vrh D má první narozeniny! Zdravíme tímto všech osm oslavenců!!! Jupí bude dort!

Re: Narozeniny

Datum: 17.04.2014 | Vložil: Ladislava

Připojuji se ke gratulantům. Přeji vše nej, nej a ne jen osavencům, ale i jejich páníčkům.

Re: Re: Narozeniny

Datum: 17.04.2014 | Vložil: Ivana

Dodatečně se připojuji ke gratulaci, i my měli včera velký den. Ráda bych věděla, jak se ostatní sourozenci mají a hlavně jestli jsou zdraví. Náš Hugouš bude mít zřejmě alergii na trávu, bojuje s pupínky a škrábáním od února, už jsme domluvený na alergický testy. Zatím mu dávám na břicho takovou zklidňující masku, a to si opravdu užívá. 10 minut vydrží ležet na zádech, roztažený, je to neuvěřitelný. Co mu dělá dobře pochopí raz dva, ale že by udělal dobře paničce a občas poslechl, to je horší. Jinak je to fešák a číslo 1 u nás v rodině....

Re: Re: Re: Narozeniny

Datum: 17.04.2014 | Vložil: Rosťa

Taky přeji všem z vrhu D všechno nej. Báru poslední dobou trápí mokvající vrásky. Zkusili jsme hypermangan, řebříček i koloidní stříbro, ale výraznější zlepšení žádný. 27. jdeme zkusit štěstí na výstavu do Č.Budějovic, tak nám držte palce.

Re: Re: Re: Re: Narozeniny

Datum: 19.04.2014 | Vložil: alena

dobry den , nas charlie (dawidson) tiez oslavil 1rok. ma sa vyborne, je zdravy, hravy a vsetci ho velmi milujeme .

Re: Re: Re: Re: Narozeniny

Datum: 29.04.2014 | Vložil: anqua737

Nam se osvedcil hermankovy silny caj...utrit cajdou a pak do sucha ubrouskem(kapesnikem)...jednou denne preventivne,na vznikly problem bych davala 2x denne...jen inspirace,asi pusobi na kazdeho pejska neco jineho :o)

Re: Narozeniny

Datum: 25.09.2014 | Vložil: Jirka Antoš

Též přejeme dodatečně vše nejlepší k narozeninám. Dixi

Syrové maso

Datum: 11.04.2014 | Vložil: Jitka

Dobrý den.Krmím syrovým hovězím a syrovou zeleninou.Měla bych častěji odčervovat,nebo stačí jednou za čtvrt roku? Děkuji.

Re: Syrové maso

Datum: 11.04.2014 | Vložil: Jitka

Kolik toho vaši miláčci zdlábnou za den (g)?

Re: Re: Syrové maso

Datum: 12.04.2014 | Vložil: Hanka

Já bych byla opatrná v častém odčervování, je to dost velký "záhul" pro játra. Stačí 2x ročně. Možná bych přidávala ještě přílohu, rýži. Z hovězího masa parazity pes nedostane ( pokud je to jateční maso pro lidi ) spíš je nebezpečí z velkého množství fosforu a draslíku, ale pokud je strava vyrovnaná, může každý pes takovou pochoutku jen závidět :o)

Re: Re: Re: Syrové maso

Datum: 13.04.2014 | Vložil: Ladislava

Souhlasím s Haničkou....2x do roka stačí. Krmení nevážím....nemám tušení a nedá se to ani tak obecně uvést. Se syrovou zeleninou moc zkušenosti nemám, já ji vařím, je lépe stravitelná. Příloha by samozřejmě být měla, není možné dávat jen maso a zeleninu. Já většinou každému dávám příklad z přírody....vlk... šelma když uloví kořist, tak si ji začne porcovat od břicha. Obsah žaludku a střev mu dodá "zeleninu" ...antilopa, srnka atp. je býložravec a má natrávenou trávu a zeleninu...dále tam má šelma svůj důležitý podíl vnitřností...játra, slezina, a nakonec samozřejmě svalovina a kosti. Je to velice jednoduché si to představit takto. Ten poměr by měl být tak nějak vyvážený.

procházky

Datum: 02.04.2014 | Vložil: Padre

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jakou máte zkušenost s procházkami AB. Někdo říká, že když od malička chodí, tak prio ně není problém ujít v klidném tempu 20km. Jiní zase říkají, že nezvládne ani 5km. Děkuji za odpověď. PN

Re: procházky

Datum: 02.04.2014 | Vložil: Hanka

Muj nyní dvoletý buldok vyrůstal od malička mezi ohaři a chová se jako ohař :o) 5 km zvládne úplně v pohodě aniž by se zadýchal, ovšem v horku to nepřichází v úvahu. O Těch 20 km bych ale trochu pochybovala, pro něj není až tak důležitá chůze, raději si svým tempem čichá a pozoruje okolí. Na dlouhé tůry to ale pes není. Nepřetěžovat buldoka je to nejdůležitější, každý buldokář by měl poznat, že už toho má pesan dost. Nejideálnější je relativně krátká procházka spojená se zábavou, když nejsou psí kámoši, stačí najít větší kládu a přetahovat se, nebo jí házet a pes je blažený, přirozeně unavený, je to prostě těžký atlet :o)

Re: Re: procházky

Datum: 02.04.2014 | Vložil: Padre

Děkuji, ještě bych se přece jen zeptal, zmiňujete horko. Kolik stupňů máte na mysli, jestli 20, 25, 30?
Nebojte nechci buldoka uvařit nebo utýrat dlouhými pochoďáky, to zase ne :-)
Obecných info jsem načetl opravdu dost, ale praxe je praxe. Psy obecně znám a myslím, že v nich umím i číst, kdy mají dost a tak. AB je parádní komiksové plemeno, moc se mi líbí. Jiného komixového psíka doma máme, prozměnu aktivnějšího jack russella, je mu šest a už se s ním dá i běžně fungovat. Buldoka chci, tak si dělám představu, jak bych jim spojil zážitky a životy. Tak jsem rád za každou informaci, děkuji PN

Re: procházky

Datum: 02.04.2014 | Vložil: Ladislava

Když pejskovi procházky přináší radost, tak proč se neprocházet ? Jen těch 20 km..to je opravdu šílený...to rozhodně ne. Procházka je procházka...pomalá, s odpočinkem. 20 km...to už je sportovní výkon .....pro mě i těch 5 km. Pozor, AB nemá přirozený práh vyčerpanosti. Běhá, skáče...a může padnout, nebo se rozdýchat. Záleží na rozumu majitele, AB není vhodný pro sportovní účely...nedovoluje mu to stavba těla ( krátké nožky, těžké tělo, zkrácená čenichová partie,zúžená trachea atd.)

Re: procházky

Datum: 02.04.2014 | Vložil: Monika

Dobrý den, my s naší Abbi chodíme odpoledne tak na hodinku, chodíme po lesích, řádí u potoka, blbneme, někdy máme i psí společnost, zvládá to úplně v pohodě, vždy ale máme sebou vodu, aby se mohla kdykoliv napít. Musí se každý den vyřádit, jinak bychom se doma zbláznily

ruzova papulka

Datum: 23.03.2014 | Vložil: alena

dobry den nasmu charliemu sa sfarbila koza okolo papulky do ruzova. rano je to svetlo ruzove ale ked sa vratime z vonku tak je to silne zacervenane , hlavne zo spodu.Vekom sa mu to zhorsuje.je to nejaka alergicka reakcia alebo kozne ochorenie? mame s nim zajst k veterinarovy ?

Re: ruzova papulka

Datum: 23.03.2014 | Vložil: Ladislava

Domnívám se, že se jedná o kvasinkovou infekci. Omývejte slaboučkým roztokem hypermanganu.

Re: Re: ruzova papulka

Datum: 24.03.2014 | Vložil: Hanka

A nebo vyzkoušejte koloidní stříbro, potírat ráno a večer. Na netu jsou odkazy i návod k použítí. Mě se to osvědčilo jak u dětí, tak u psů :o)

Kulhání

Datum: 19.03.2014 | Vložil: Rosťa

Dobrý den.Bára (11 měsíců) už asi 3 týdny kulhá na pravou přední ťapku. Není to pravidelný,běhá normálně,ale při pomalé chůzi někdy jde bez problému a jindy kulhá a několikrát se jí ťapka podlomila.Na prohmatání nereaguje. Máme s ní zajít na veterinu,nebo je to růstový problém?

Re: Kulhání

Datum: 20.03.2014 | Vložil: Ladislava

Já bych tento problém neřešila...mám pocit, že se jedná o růstový problém. Já kuhání u AB neřeším...pokud je občasné. Samozřejmě něco jiného je, pokud tlapka očividně hodně bolí a pejsem se na ni nepostaví.

Prosim o rady...

Datum: 18.03.2014 | Vložil: Anqua737

Dobry den, prosim o radu.Nase 7 mesicni buldocka ma jiz delsi domu hleny, chrchla a samozrejme hlavne v noci.Jeden cas je I vykaslavala treba I 20x za den-ne jidlo.Ted jen chrchla-24 hodin denne. Jde videt,jak ji to vysiluje a popravde, me nervuje a manzel se nevyspi.Uz jsme zkouseli vse,od antibiotik pres ruzne prasky,vitaminy, syrupy (ani jitrocelovy, tymianovy nepomaha), homeopatika taky ne a na Robitusin a podobne je alergicka. Zere velmi dobre, hraje si,vypada spokojene,ale ty hleny...muze to byt alergie? Z oci ji netece ani z nosu.Kolem Vanoc jsme meli zapal plic, tam mela ATB.Uz nevim, napada me alergie, prodlouzene patro,srdicko? (to mela pri zapalu plic take rentgenovano a bylo v poradku)...bohuzel v mem okoli (radius 600km) neni nikdo zkuseny s buldoky (klasicke veteriny a vsichni vam reknou, ze jo, privedte ji, zname buldoky a jejich problem a pak se divi,ze ma zuzenou tracheu ;o) a lecit ji chteji vsichni na kotcovy kasel...budu vdecna I jen za napady a tipy,dekuji

Prosim o rady...

Datum: 18.03.2014 | Vložil: Anqua737

A abych nezapomnela, tak ted jsme jen na citronu s medem,ale to ji pomuze v dany okamzik, za 5 minut jede na znova ...

Re: Prosim o rady...

Datum: 18.03.2014 | Vložil: Ladislava

Pokud je to chrchlání náhlé...a předtím byla v pořádku a kašel se nelepší ani po léčbě..tak bych nechala řádně vyšetřit srdíčko. Kašel může mít mnoho příčin, ono i ten psincový kašel dokáž dost potrápit...nechtě ji raději přeočkovat pneumonogem...ale jak píšu, kašel může mít mnoho příčin a tady můžeme jen spekulovat. Zahleňování je u buldoka celkem běžné, ale kašel určitě ne.

OKO

Datum: 17.03.2014 | Vložil: Aneta

Dobrý den máme 9 týdnů staré štěňátko AB a objevili jsme mu přímo v oku (na bělmu) jakoby přirostlý kousek kůže i s chloupky, nevíte co by to mohlo být?Děkuji Vám za odpověď.

Re: OKO

Datum: 18.03.2014 | Vložil: Ladilava

Ano, vím co to je, ale když mě zabijete, tak si teď nevzpomenu, jak se to jmenuje. Je to prostě v oku srst. Dříve jsem měla francouzské buldočky a Fanouš to měl...naštěstí mu to žádný problém nedělalo, ale velice často to problém v oku dělá. V každém případě se jedná o vadu...u AB dost blbou....oni mají s očima i tak dost problémů. U AB jsem to ještě nikdy neviděla.

stenatka

Datum: 15.03.2014 | Vložil: ada

dobry den chtela by jsem vas poprosit o recept pro stenatka AB maji mesic a 3 dni krmime je od narozeni susenim mlekem puppy milk kvuli obave ze fena ma vsobe virus uz jsem vam psala ohledne stenatek ktere postupne umreli a zustali nam dve ale zatim se jim dari mame ted obavu jak je zacit krmit veterinarka nam objednala royal granule a ted cekame nane ale ja by jsem chcela ich krmit i jinou stravou protoze si myslim ze kdyz prisli o mleko od feny a vlastne od narozeni papaji suseno mleko chcela bych jim dat neco vic nez granule cetla jsem na vasi strance nejake recepty jen ted nevim v jakem mnozstvi a jak se pripravuji mne se zdaji stenatka na svuj vek male proto je chci zacat krmit nejak setrneji vazi 650gramu cetla jsem neco o jogurtu s vajickem jen nevim kolik jim toho muzu dat taktez nejake masicko tstovinu varenou nebo neco jineho nemam skusenost jak je prikrmovat a jestli jim mam stale davat to mleko ikdyz budou papat jinou stravu z mlecka maji prujem a jsou stale hladove krmime je kazde 3 hodiny ale jim to uz nestaci tak vas proto prosim o radu budu vam vdecna dekuji

Re: stenatka

Datum: 16.03.2014 | Vložil: Ladislava

zavolejte mi...tel. 602864234... ta váha je opravdu staršně nízká...to mají má štěňata cca v 10 -ti dnech.

Re: Re: stenatka

Datum: 17.03.2014 | Vložil: ada

dobry den no necekala jsem protoze sem se nemohla koukat nato jak jsou stenatka hladove a koupila jsem jim granule ale uvarila jsem jim ryzi s kurecim masickem na spusob kase a stenatka zacala bastit za 2 dni se dostali z vahy 650gramu na 790 gramu urcite vam zavolam a dekuji vam za odpoved

Re: Re: Re: stenatka

Datum: 17.03.2014 | Vložil: anqua737

preju hodne stesti s prckama....

rýma

Datum: 08.03.2014 | Vložil: Vršanský

Dobrý večer. Tak jsme dostali rýmu a občas zakašle. Máte někdo osvědčenou medicínku?

Re: rýma

Datum: 10.03.2014 | Vložil: Ladislava

Asi jako u dětí, klid, omezit pohyb na minimum....léčená trvá týden, neléčená 7 dní. Ale...přeci jen nepodceňujte to, u AB může být kašel nebezpečný, pokud by se zhoršoval, zajděte raději na veterinu, aby se nejednalo o psincový kašel, který je hodně infekční.

Re: Re: rýma

Datum: 14.03.2014 | Vložil: Hanka

Já chodím s rýmou u psů vždycky k vetovi, je to pro ně fakt nemoc a obvykle je to na ATB. Držím palce :o)

Re: Re: Re: rýma

Datum: 16.03.2014 | Vložil: Hanka M.

Dobrý den. Naše Dášenka taky měla rýmu a potom se jí na čumáčku objevily stroupky, jakoby rozpraskala stará kůže. Máme to něčím mazat, nebo se to zahojí samo. Děkuji za odpověď.

Re: Re: Re: Re: rýma

Datum: 16.03.2014 | Vložil: Ladislava

Můžete mazat vazelínou...ale nemusíte, není to nic, co by se muselo nějak řešit. Některý buldok má rozpraskanou nosní houbu i když rýmu nemá ani neměl.

Zvracení

Datum: 08.03.2014 | Vložil: Rosťa

Dobrý den. Dnes ráno,když jsem přišel domů se Bára vzbudila, seskočila z postele a utíkala mě přivítat. Najednou začala dávit bílou pěnu a po chvíli i žlutou. Asi po 5 minutách to přešlo, ale potom byla hrozně unavená a za chvíli zase usnula. Nevíte co to bylo?

Re: Zvracení

Datum: 08.03.2014 | Vložil: petr

to je normalni ta bila pena jsou hleny a ta zluta budou zaludecni stavy,proste se ji udelalo spatne

Re: Zvracení

Datum: 08.03.2014 | Vložil: Ladislava

Ono se při zvracení trochu dáví a dusí,...pokud mu jde špatně ta pěna vyzvrátit, někdy může pejsek dokonce i na chvilu ztratit vědomí a omdlít. Je třeba rychle zasáhnou a pejska postavit a zkontrolovat zda nezapadl jazyk. AB potom může být unavený....mají trochu strach.

stenatka

Datum: 02.03.2014 | Vložil: ada

dobry den mam k vam dotaz mame fenu ktere se 11.2 narodilo 5 stenatek cisarakem avsak na 2 den zacalo po jednem stenatkum tect krev z nosu a pak s tlamicek postupne umreli 3 veterinarka nam rekla ze se jedna o virus herpes nemame zadnou skusenost nikdo nas neinformoval co muzeme podniknout aby se takeho neco nestalo je to pronas obrovska strata protoze nam neslo oto je prodat slo nam hlavne one 2 stenatka nam ostali dochazeli sme dene 10dnu na injekce no zdalo se ze jsou s toho venku avsak dnes se zhorsili meli takove nervove krce a starsne oslabli hned sme jeli za veterinarkou a dala stenatku zase tu injekci zatim sa zase prihorsilo tomu druhemu ten prvni se zlepsil uz papa od te doby co se to stalo stenatkum sme je ostavili od fenky a davame jim jen susene mleko puppy milk kazde 2 az 3 hodiny jesli vite oco se zhruba jedna prosim poradte veterinarka si neni jista co vlastne stenatkum je a omlouvam se za cestinu ale jsem slovenka no snad to pomne prectete predem vam dekuji

Re: stenatka

Datum: 02.03.2014 | Vložil: Ladislava

Dobrý den, těch příčin může být hned několik...já popravdě opravdu nevím o co s emůže jednat. Krvácení z nosu a z tlamičky...nikdy se mi to zde nestalo...tedy popravd jednou ano, ale to už bylo starší štěňátko, ale tam s jednalo o nějakou vrozenou vadu. Herpes vir existuje a je viníkem častých úhynů štěňat a to celých vrhů....zda se u vyšich štěňátek jedná o herpes vir, to nemohu posoudit, ale to už jsou poměrně velká ...tedy podle mého názoru....a i ty příznaky jsou divné. Opravdu nevím. Příště raději preventivně při krytí píchněte nějakou vakcínu proti herpes viru....veterinářka vám jistě poradí.

Mám vůbec AB ?

Datum: 26.02.2014 | Vložil: Hanka

Ahoj buldoci, Guliver dovršil své dva roky života a je z něj neuvěřitelné torpédo. Každé dopoledne běhá pár kiláků po oboře, mezi tím se poválí v bažinách, kde žijí chránění šneci, což mu nevadí narozdíl ode mě a odpoledne absolvuje me stejné množství pohybu na poli, kde "honí" zajíce...... Ale konečně přestal škodit doma, takže moje trpělivost skutečně přinesla růže :o)) Také už si mě hlídá, pokud ovšem neobjeví v blízkosti nádraží....miluje to prostřědí a nejraději běhá po kolejích, přeskakuje pražce a nástupiště v naprosté euforii, takže ho musím v těchto místech dát na vodítko. Naštěstí přestal vášnivě plavat, což mi dělalo docela starosti, hlavně v zimě, když dělal ledoborec a hrudí rozrážel při plavání tenký led :o)) Je ťuk ťuk ťuk naprosto zdravý a nemá problémy ani s dýcháním, ani s kůží ani kloubama :o)) Je to moje osvalená zmuchlaná koule milovaná :o))) Zdravím všechny vaše zmuchlance buldočí.

Re: Mám vůbec AB ?

Datum: 27.02.2014 | Vložil: Ivana

Taky zdravím buldoky. My máme zase norníka. Náš Hugouš během chvíle vynoruje hlubokou díru, takže zahrádku máme jak měsíční krajinu. Dělal už to i vloni, jako mimino, myslela jsem, že ho to přejde, ale teď, skoro roční to dělá se sílou vlastní ročního psa. Takže letos asi zase žádné kytky, jen udžovat trávník. Navíc je od té země celý černý, což je taky dobrý :-)). Jinak je plný energie, teď jsem se mu začala na procházce schovávat za stromy a to miluje. Rozvalí to z kopce tak, že má hubu zespoda celou odřenou. Ale doma je od malička docela vzorný, snad to nezakřiknu. Takže taky milovaný, ale s buldokem to nejde jinak .....

Re: Re: Mám vůbec AB ?

Datum: 28.02.2014 | Vložil: Hanka

:o)) Zdá se, že máme normální psy, buldok nebuldok, geny klackem nevymlátíme :o)) Hlavně ať jsou zdraví :o) Je fakt, že když se buldok podívá člověku do očí a sdělí mu tím, že je přece ten nejhodnější a nejúžasnější pes na světě, člověk mu to věří a musí souhlasit :o)

fotky

Datum: 17.02.2014 | Vložil: petr

Dobry den,je tu nekdo z vrhu V (2.12 2010)?Rad bych videl fotky jak vypadaj sourozenci moji fenecky.

Jak se vede vasim buldokum?

Datum: 28.01.2014 | Vložil: Anqua737

Ahoj lidi a hlavne buldoci. Zvykla jsem si sem chodit a cist novinky o vasich psich milaccich az me to dovedlo k definitivnimu rozhodnuti koupit si taky jednoho. Ale jak tak koukam,asi hodne prace ci co,ale nikdo sem krom prosby o radu uz dlouho nic nenapsal....My si prodelali oboustranny zapal plic, na ktery se prislo ne diky nasemu (byvalemu) vetovi a nase holka stale obcas osklive chrchla :o(. A ted veseleji...prisla na chut hovezim morkovym-syrovym kostem, to byste meli videt :o) Dorostla ve svych 5 mesicich 15 kg a stehuje nam nabytek a vse jen kolem "lehce" projde. A taky mam jeden dotaz...od mala ji po velke otrebe doma utiram prdku vlhcenym kapesnikem...ted nam zacala sankovat tak jsme si zahrali s manzelem na veterinare dle youtubka a vycistili jsme ji zlazky vnitrnim zpusobem....UFFF.No nic, povedlo se,ale me napadlo, jestli ji tim pravidelnym utiranim prdky nepodporuju tu produkci ve zlazkach???Jeden vet rika ano a druhy nee...jaky je vas nazor? A pochlubte se taky co je u vas noveho? Je to tu bez vas smutny :)

Re: Jak se vede vasim buldokum?

Datum: 28.01.2014 | Vložil: anqua737

jeste jen dodam, ze ji tu prdku utiram proto, ze bydlime v byte a ona si tak nejak neni schopna pripadne ocistit prdku sama...proste na ni pres to svoje telicko nedosahne ...nebo neni sikovna :o). Cekame miminko a predstava, ze spinava (ani to nemusi byt viditelne na prvni pohled) prdka si sedla vsude a mimi pak si pak na tom bude vesele hrat...eeee (mozna jsem moc "precitlivela",ale je to nase prvni dite a stejne tak prvni pes, ktery si tu prdku sam neocisti :oD)...tak se omlouvam,snad nikoho pravidelnou cistkou prdule psa nikoho nepohorsim :o)

Re: Re: Jak se vede vasim buldokum?

Datum: 28.01.2014 | Vložil: petr

Naprosto normalni,ja utiram prdelky obou dvoum buldokum,a jestli sankuje tak zkuste poradne otrit osacek az ke korenu,nejlepsi je dat ji do vany a rukou poradne omyt az ke korenu .....to uvidite ten humus...jinak utiram jim tema detskyma uterkama i nosni vrasku a kolem oci....neskutecnej humus co se tam zachyti za celej den.Buldokum zdar :)

Re: Re: Re: Jak se vede vasim buldokum?

Datum: 01.03.2014 | Vložil: Anqua737

Petre, moc dekuji za tip s tim ocaskem...vetsi "sajrajt" jsem u ni nemohla najit (krom analnich zlazek :o)...drzela jak beran a byla spokojena...zlaticko nase. Dekuji jeste jednou, Olca

syrové maso

Datum: 12.01.2014 | Vložil: Vršanský

Dobrý den. Zatím jsem mýmu půlročnímu buldokovi dával vařené maso s rýží. Chtěl bych přejít na syrovou stravu.Je lepší hovězí nebo vepřové a jsou vhodné vnitřnosti jako srdce,jazyk,játra a ledvinky?

Re: syrové maso

Datum: 13.01.2014 | Vložil: Hanka

Hovězí, kuřecí, syrové dršťky...ale na vnitřnosti opatrně, obsahují velké množství fosforu, takže raději málo a jen občas. Skvělá jsou i telecí žebírka a kuřecí skelety. Velké množství může způsobit zácpu. Po vnitřnostech zase může trochu průjmovat. Zelenina a vločky, nebo rýže, po těstovinách může víc přibírat na váze. Ať mu chutná :o)

Re: Re: syrové maso

Datum: 14.01.2014 | Vložil: Ladislava

Nenapsala bych to lépe...děkuji Haničko. Já vnitřnosti syrové nedávám, pouze vařené a s rýží.

Hárání

Datum: 05.01.2014 | Vložil: Rosťa

Dobrý den.Tak už na nás přišlo první hárání.Jak dlouho trvá krvácení? Dnes už to je 8 den,není to dlouho?

Re: Hárání

Datum: 05.01.2014 | Vložil: Ladislava

nene...hárání trvá cca 20 dní....krvácení tak do 10 dne, potom výtok různého zbarvení...

PF 2014

Datum: 02.01.2014 | Vložil: Ladislava

Ať je ten letošní rok lepší, než bude :-) Přeji všem jen samé krásné věci a žádné jizvy ani na těle ani na duši.

Re: PF 2014

Datum: 04.01.2014 | Vložil: Vierka

Napodobne aj Vám a Vaším úžasnym psíkom krásny vstup do Noveho roka . Náš Fidel posiela pravú anglickú pusu
:)))

Veterina

Datum: 28.12.2013 | Vložil: Olca

Dekuji za odpovedi vsem :o)

Mam za sebou novou zkusenost a rozhodla jsem se s vami o ni podelit...

Pred 2 tydny mi nase 5 mesicni holcina AB (jmenuje se Bayley) zacala chrcet a jakoby kaslat a davit. Do toho zacala hroznym zpusobem linat. Nasla jsem si na netu jak to vypada, kdyz ma pes kasel a nebylo to ono. Rikam si...trebas je alergicka na nejakou slozku krmiva. Zabrousila sem do obchodu a po dlouhem vybirani koupila granule grain free a bez kurete, soyi a kukurice.Podotykam, ze nebyla jen na granulkach, davala jsem ji ryzi a testoviny s maskem a zeleninkou, je to velky jedlik.Vse sni a miluje I zeleninu a ovoce. Moje chyba byla, ze jsem ji granule zmenila behem 2 dnu a ne treba tydne. Zacala mit silny az vodnaty prujem, tak jsem nasadila varenou ryzi v 8 dennich davkach, aby to zaludek unesl.Na dva dny prestala I chrcet. Pak opet zacala,tak rikam.."a jdem na veterinu".Stejne potrebovala doockovat posledni injekci,tak jdem a zeptame se na ten pro AB uz netypicky chrchot a tahani chlenu. U nas se na veterinu musite objednat, jinak to mate za priplatek a jeste cekate nekolik hodin.Prijdem a pan doctor jeste rika "ahoj,tak to jsi ty s tim kaslem?", nacez vzal Bayley na stul a vpichnul pripravenou posledni injekci...byla doba obeda a vzal nas narychlo. Teprve pak se me zeptal, co ze ji vlastne je. Tak mu to popisuju, vcetne toho, ze uz ani nechce pit,ze je oslabena a na diete nekolikaty den. Poslechl si srdicko, to ze je pry v poradku a ze mame koupit Robitussin a dat ji kavovou lzicku po nekolik dni.Prijdu domu, dam ji nazrat a po chvili tu medicinu...okamzite obratem do 10 sekund zacala silene zvracet,slo vse az do uplneho vyprazdneni zaludku...ani peny uz nemela.Po zvraceni zacala sipat pri kazdem nadechu, trasla se a byla malatna.Okamzite volam doktorovi, ktery mi rekne, ze je to divny, ze takovouhle reakci jeste v zivote u psa nevidel, ale ze to prejde a ze to bude urcite v poradku. V poradku to nebylo...vyzvratila I vodu, kterou dostavala od nas uz I tak strikackou,proste vse. K veceru se to zhorsilo. Nemohla dychat, trasla se, sipala a nemohla spat.Jakmile se pokusila si lehnout,zase vstala.To uz rikam, jeden na pohotovost.Ta je od nas 40km (radsi uz jsem jela na vyhlasenou).Tam ji KONECNE udelali snimky a veskere vysetreni.Ukazalo se,ze ma pneumonii oboustrane (na snimku jsem videla jakesi bile utvary na plicich).Tak jsme vyfasovali antibiotika, dostala nejakou injekci a jeste pul litru vody pod kozich proti dehydrataci. Ted ji mame uz doma.Prvni noc byla hrozna, spala jsem s ni na zemi, porad sedela a zaklanela hlavu a bala se usnout.Porad chroptela.Nakonec unava zvitezila,tak se pritulila a spala.Ted uz je to 2 dny, obcas jeste chropti, je zeslabla a porad nepije,coz resim vodou do ryze a to v ni zmizi.Ale vypada to, ze bude v poradku.Sice nas to stalo polovinu ceske vyplaty ,ale po snimku uz vim aspon to, ze ma zdrave srdicko(cehoz jsem se bala diky chrchlani). Nevim, kde bychom byli, kdybych poslechla doktora, psa nevzala na pohotovost a pokracovala v tom Robitussinu....neni skoro nic horsiho nez koukat na bezmocne trapici se zvire.Omluva za roman, jen to mam proste jeste v sobe.

Re: Veterina

Datum: 29.12.2013 | Vložil: Jinula

Přeji pevné nervy a mnoho sil a buldočí slečně mnoho zdraví, určitě bude líp...Snad každý pejskař zná tuto bezmoc...Ale musíte věřit, že se to zlepší...

Re: Veterina

Datum: 29.12.2013 | Vložil: Ladislava

Některé veterináře bych nejraději....to ten pan doktor skutečně neví, že očkovat se může pouze zdravé zvíře? Myslím, že skutečně můžete mluvit o štěstí, že jste o fenku nepřišli.To chrčení je důsledek stresu, který má když se ji špatně dýchá...říká se tomu kolaps trachey. I zdravé srdíčko může pod tímto náporem vypovědět službu a často tomu tak i je. Držím palečky a přeji lepšího veterináře.

Strihani drapku

Datum: 27.12.2013 | Vložil: Olca

Dobry den. Mame skoro 5 mesicni fenku AB, ktera nema rada strihani drapku. Cisteni oci a vrasek ma rada, cisteni zadecku po vychazce zboznuje...dama jedna :D,ale ty drapky, to je vzdy lity boj. Je jedno, zda si ji polozim na zem na bok, zda ji natlacim do kouta, dam mezi nohy (dokonce jsem uz i zkusila omotat ji rucnikem, jako jsem to delavala kockam at je znehybnim) a ani na stul ji postavit nefunguje. Radeji by spadla nez si nechat ostrihat byt jen jediny drapek. Prvni 2 strihani bylo po obrovskem jejim utahani,ale ted v tech 5 mesicich je temer nemozne ji utahat do stavu, kdy by se nechala ostrihat. Ma hrozne moc energie. Ale ostrihat musime, jednak to uz i slysite (jak je skrabe o podlahu),ale hlavne nas drape...a my cekame miminko a nechci, aby bylo vecne podrapane. Budu vdecna za jakoukoliv "fintu FN". Dekuji

PS: dekuji za tento web a diskuzi, jako majitel naseho prvniho buldoka jsem ji cetla jednim dechem :D

Re: Strihani drapku

Datum: 28.12.2013 | Vložil: Jinula

My, když jsme stříhali naší buldočí dámě drápky, tak na to "šla" pomalu celá rodina. Obrátili jsme Buddy na záda a děti ji hladily na bříšku. Ona se tak jaksi uklidnila a byla velmi spokojená a stříhání proběhlo v pohodě. Podotýkám, že po celou dobu ji musely hladit a povídat si s ní...o:))) a já jsem rychle stříhala... Vy máte ještě malou psí slečnu a tak si myslím, že to bude brát jako nutné zlo a časem si zvykne.

Re: Strihani drapku

Datum: 28.12.2013 | Vložil: Radek

U nas pomaha syn posadi si ji na kolena a pejsek se nemuze pohnout v rychlosti ostriham drapky na prednich nohach pak si dame volno a potom opekujeme i na zadnich po strihani dostane vzdy piskot jinak by se s nama nebavila :-)

Re: Strihani drapku

Datum: 28.12.2013 | Vložil: Ladislava

S tímto Vám jí bohužel neporadím, protože naši buldoci mají svůj vlastní domeček s venkovním výběhem kde je zámková dlažba a oni drápou kde se co dá a tak si je přirozeně obrousí. Stříhám jen pátý drápek a nemám s tím žádý problém. Ale oni jsou zvyklý, že s nima věčně "manipuluji a dělám pravidelnou veterinární prohlídku" pomalu i zevnitř...prostě to pokládají za samozřejmost a obrovskou zábavu.

Flíčky na kůži

Datum: 27.12.2013 | Vložil: Vítek

Dobrý den, můžete nám poradit, co by mohlo způsobovat červené flíčky, podobné komářímu kousnutí, které se objevují po celém těle AB? - napadla nás blecha, ale žádnou jsme neviděli, Hugo se i škrábe více, než normálně, ale rozhodně ne celý den, jen ve zvýšené míře.., uvažujem o nákupu šamponu proti blechám, tak budu vděčný za případné další rady :)

Re: Flíčky na kůži

Datum: 27.12.2013 | Vložil: Ladislava

Blecha to nebude...pokud je to po celém těle...tak by musel být Hugo pořádně zablešený. Může to být jiný parazit, nebo alergie...ale chce to zajít na veterinu.

stenatko nechce papat

Datum: 26.12.2013 | Vložil: Radek

Dobry vecer-chtel bych se zeptat mam 6stenatek AB a 1 stenatko nechce papat ani moc pit vodu proste si vezme jen kdyz ma hlad ostatni stenatka jsou jedlici a krasne kulatoucke ale to 1stenatko je chude jako chrt.Jinak je zdrave,cile a ma se k svetu jen jidlo a pribyvani na vaze mu nejde.Mate nejaky recept jak rozpapat takove stenatko?dekuji za odpoved

Re: stenatko nechce papat

Datum: 27.12.2013 | Vložil: Ladislava

Myslím... moc zdravé není, když nechce baštit a je hubené. Zkuste pořádně odčervit...jinak opravdu nevím, ale nějaká závada tam bude.

Re: Re: stenatko nechce papat

Datum: 28.12.2013 | Vložil: Radek

Prave ze u veterinare jsem kazdou chvilku prosla uz vsechna vysetreni a nic se nenaslo-davame jeste umele kolostrum tak snad to bude dobre-stenatko se napapa ale dalsi krmeni to uz nechce zase si vezme az to dalsi.

Vánoce 2013

Datum: 21.12.2013 | Vložil: Ladislava

Všem návštěvníkům stránek, chovatelům AB i všem dobrým lidičkám z celého srdce přeji krásné, klidné a spokojené Vánoce. Moje smečka se k přání ráda připojuje. Šťastné a veselé !!!!

Re: Vánoce 2013

Datum: 22.12.2013 | Vložil: Samková

I já bych chtěla všem popřát krásné Vánoce a štastný nový rok.Mám nádherný dárek .....Coco je maminkou,spolu s Kukýnem mají pět mimin...jednu holčičku a čtyři kluky,narodili se 15.12. ..dnes je jim týden a krásně prospívají,tak nám prosím držte palce.....štěnátka budou z chovnéstanice Dah-Let.Moje OBROVSKE PODEKOVANI moc vám paní Holmanová děkuji za vaši pomoc a vaše rady...vždy jste mi ochotně poradila ...ještě ,že vás mám ,ne každý by udělal to co vy....voláte mi jestli něco nepotřebuji a pomáháte mi....DIKY a mějte se moc hezky....Kukýn má opravdu krásné děti a Coco je velmi starostlivá máma

PF 2014

Datum: 20.12.2013 | Vložil: Ivana

Přeji všem buldokům i jejich páníčkům hlavně zdraví, radost a pohodu v roce 2014.
A klidně ať o svátcích všichni přiberou, protože buldok si figuru hlídat nemusí. Jen pozor na kost v krku :-))

Re: PF 2014

Datum: 20.12.2013 | Vložil: Hanka

I já s Guliverem se k tomuto přání připojujeme :o)

Domodex

Datum: 14.12.2013 | Vložil: Market P.

Dobrý den,

ráda bych se s Vámi poradila na téma demodex. Našemu hafanovi se z ničeho nic objevila během včerejšího den malá lysina na boku a na oušku. Hafanovi je 6měs. je zdravý, vitální, nemá žádné potíže. Srst měl do včerjšího dne naprosto ukázkouvou. Podlr toho, jak ale skvrnky vypadají, myslím, že má demodex. S jistou to potvrdí až hloubkový test z kůže a na ten jdeme v pondělí. Do té doby mám pocit, že zešílím. Jsou na to buldoci skutečně tak náchylní? Je to velký problém? Jak moc se to těžko léčí? Neovlivní to jeho celý život? Když jsem si prohlédla některé fotky pejsků postížených silnou demodikózou, chce se mi brečet, co je to za hrůzu. Dá se proti tomu nějak bojovat i preventivně? Děkuji za jakoukoliv radu přímo určenou buldokovi.

Re: Demodex

Datum: 14.12.2013 | Vložil: Ladislava

Podle příznáků, které popisujete se pravděpodobně o demodex nejedná, ale i kdyby, nic se neděje. Tento parazit se již v dnešní době dá snadno přeprat a doba, kdy byl demodex označován jako strašák v chovu je naštěstí dávno pryč. Tak se vůbec ničeho nebojte.

Re: Re: Demodex

Datum: 16.12.2013 | Vložil: Hanka

Guliver měl demodex při oslabení organismu. Bral po třech nedělích pipetu Advocate a pilule pro podporu imunity. Teď už je v naprostém pořádku....objevilo se mu to po operaci.

Re: Domodex

Datum: 21.07.2015 | Vložil: Bruno

Náš anglický buldok Bruno asi tak ve třech měsících věku onemocněl demodikózou neboli demodexem. Nejprve nám veterřinářka naordinovala pipetku Advocate a šampón Peroxyderm, ale nezabralo to. Poté následovalo potírání přípravkem Ectodex, který byl velmi zákeřný na jeho organismus, srst mu hodně prořídla a nevypadal jako štěně, ale jako starý pes. Po 6 týdnech potírání Ectodexem jsme šli na kontrolu, ale bylo nám řečeno, že parazitů má v kůži stále mnoho, ale naštěstí pro nás přišli na to, že existuje lék BRAVECTO, který není určený přímo k léčbě demodikózy, ale slouží proti klíšťatům a blechám. Jedná se o tabletku, která se dá pejskovi při jídle. Uběhly tři týdny po užití tabletky Bravecto a náš Bruno je zdravý a po demodikóze nejsou ani stopy.

Harderova zlaza + pupok

Datum: 12.12.2013 | Vložil: Norbi

Dobry vecer,
mame steniatko AB fenku ktora ma 10 týždňov, a dnes rano na pravom ocku sa vytlacila zlaza, ktora behom pol hodiny zmizla spat. Boli sme na vysetrenie, tak uvidime casom ci sa to znova zjavi, ak hej bude treba operacia. Tak trosku sme s tym pocitali, ja len mam obavy toho uspavania, ake to je bezpecne, ake je riziko zeby sa nieco stalo apod? Co nas trosku prekvapilo ze pri pupku ma malu dierku v brusnej dutine ak som to spravne pochopil, ktoru budeme musiet masirovat aby zmizla alebo aby nerastla, popripade ked sa bude velmi zvacsovat bude treba takisto zakrok. Nepoznate sposob ako predist tej operacii bruska? Mate s tym skusenosti, su to (vraj) beznejsie a nie tak zlozite zakroky.

Dakuujem, pekny vecer.

Re: Harderova zlaza + pupok

Datum: 13.12.2013 | Vložil: Ladislava

Harderova žláza...pokud opět vhřezne, jako že si myslím že ano, tak já doporučuji vystřihnout. Někteří veterináři doporučují přišívání...no..já tomu nejsem nakloněna. Nejlepší je sehnat vet.který bude ochotný tento zákrok udělat bez narkozy.Vykapat a umrtvit očko. Je to zákrok na 2 minutky, ale jelikož je dens vše o penězích, tak uspávání a dělání z primitivního zákroku složitou operaci, která podle toho taky bude stát...je dnes velká móda. Co se týká pupeční kýly...masírování nepomůže. Pokud je jen malinká dirka, tak bych se tím netrápila, pokud je to většího rozsahu, tak to musíte nechat "opravit ". tam samozřejmě uspání bude nezbytné.

Re: Re: Harderova zlaza + pupok

Datum: 14.12.2013 | Vložil: Norbi

Dakujem za prispevok ;) Preco je lepsie vystrihovat to ? cital som ze potom moze byt suche ocko. To prisivanie mi pride ako lepsie riesenie, ale nevyznam sa do toho. Som skor proti tej narkoze. Ale ked sa bude musiet robit brusko tak uz aj ocka naraz ked bude uspata. Zatial je ta pupecna kyla taka na spicku prsta, to je este v poriadku, tak mi povedali, tak sa uvidi :)
Dajju sa tu niekam nahrat fotky psikov ?


dakujem

Re: Re: Re: Harderova zlaza + pupok

Datum: 14.12.2013 | Vložil: Ladislava

Při šití je velice častá recivida a co se týká buldoků, tak já jen mohu potvřrdit,že pokud má mít pejsek v budoucnu problém s očima, tak bez ohledu na to, zda má vystřiženou žlázu či nikoliv. Měla jsem u psů problémy s očima ať se žlázou nebo bez žlázy. Fotky jedině na můj mail.

Vencenie steniatka

Datum: 11.12.2013 | Vložil: jozko

ahoj,

chcem sa vas opytat ohladom vencenia steniatka AB, je dost zima, ale myslim ze by sa malo urcite vencit a zacat si naberat navyk na kakanie a piskanie vonku mimo bytu. moze prechladnut alebo nieco podobne ?
dakujem

Záznamy: 601 - 700 ze 1477
<< 5 | 6 | 7 | 8 | 9 >>

Přidat nový příspěvek